Wednesday 22 February 2012

YES , i do touch it i do read it !



ASSALAMUALAIKUM ! Hye bloggie . hmm , today topic is CHRISTIANITY >,<
errr . agak pelikk . well ini laahh yg i just learned today . ok , aku agak curious dengan  christianity . emm , firstly   aku agak terkejut bila taw subject religion in malaysia ni ade belaja dengan mendalam pasal agama2 lain . err . ngeri bagi aku . actually , subject ni UIA yg WAJIBkan semua students amik . last sem dah amik 1 , basic theme of alquran and sem ni religion in malaysia .
ok , subject ni just intresting . mmg best gila lahh belajar sbjct ni cz ta penah plak taw agame2 lain pnye adat istiadat tuhan and so on . very intresting wehh :) ISLAM , HINDUISM , CHRISTIANITY , SIKHSM , BUDDHISM , JEWS tu jee kowt . semakin aku belajar dengan lebih mendalam tentang agama lain , aku semakin melihat dengan jelas kepesongan sesebuah agama yg bertentangan dengan islam . Alhamdulillah , aku sangat bersyukur dilahirkan dalam keadaan islam .
Ok , berbalik kpd christianity , topic ni aku baru belajar start dari last week . mmg bnyak , konsep ketuhanan dorg laa , tuhan dorg laaa , macam2 laaa . takut . seriously TAKUT. tersangat terpesong .
BIBLE . korg penah bace tak bible ? yg kitab christian tu laa . asal nye kitab injil . bible yg christian gune sekarang tuu corrupted bible -,-
ok , mase class tadi , mdm bawak 2 bible , mdm punye . errr mule2 aku mmg takot gila na pgg bible nii , same laa sebb sebelom2 ni aku ingatkan bible ni HARAM dipegang -,-


INI LAA BIBLE TADI -,-


Isi dalam bible ni ala2 kamus sikit laaaa . macam serabut .

ISLAM ITU INDAH . SERIOUSLY :)




No comments:

Post a Comment

coret coret disini !